Oh Canada

Mikaela, kanadensisk utbytesstudent, är nu tillbaka i Kanada. Eller iaf på väg. Nånstans västerut är hon iaf.

Vi hade goodbye-party för henne på TOK igår, vilket involverade kopiösa (har alltid velat använda det ordet) mängder snacks, godis, etc. Tyvärr fick vi inte hela lektionen till att vara onyttiga, efter 40 minuter var det tillbaka till class, iaf för halva klassen.. Blair pratade om språk - Lesley sa att hon inte orkade ha lektion så alla kunde gå. Which sucks, eftersom jag har Blair.

Efter skolan åkte vi ett gäng människor till Rimbo för att äta Chinese hos Sally. Var jättegott, mycket friterat which is nice :) Men kom på alldeles nyss att vi ju inte fick några lyckokakor.. Darn it. Men det spelar ingen roll, det var lika wunderbart som alltid :)

Nu sitter jag här efter 5 timmars slit med julklappsletande, och ytterligare ett par timmars städande och fixande inför gästerna som kommer i morgon. 4 av dom 5 timmar jag letade var helt värdelösa. Åkte in till Konstfack med bröder och mor för att handla julklapp till secret santa med släkten i morgon. Efter 20 minuters köande i regn, kom vi in. Efter 45 minuters letande, kom vi ut. Köpte ingenting. Kallas fail. Sen åkte vi till Täby Centrum och efter en halvtimme hade jag hittat två presenter, både secret santa och en liten sak till lillebror.
Conclusion? Never go far when you can go close.

Nu är det väl dags för matteportfolio. I för sig har jag sagt det hela dagen sen jag kom hem, så nåt hopp om att jag faktiskt ska jobba med den finns väl egentligen inte. But I like pretending. And so does Martin. My bear ripped his face off.

Toodles ;)

Kommentarer
Postat av: MARTINA

my face D:

2008-12-06 @ 21:18:11
Postat av: sally

Meeeeeeen, jag glömde lyckokakorna...:( DAMN!

2008-12-07 @ 12:52:31
URL: http://loling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0