Don Corleone

Maffiabossar är tuffa. Särskilt om dom har efternamn som Corleone.

Såg Gudfadern (ettan) idag med mamma och lillebror. Ja, jag vet, jag borde ha sett den för väldigt väldigt länge sen, men det har aldrig riktigt blivit av. Det vara nära ett tag med en Gudfadern-kväll med ett gäng från min förra skola. Jag vet inte riktigt vad som hände, men jag tror vi gjorde nåt annat istället.

Den var väldigt, VÄLDIGT, bra. Men väldigt, VÄLDIGT lång. Det märktes särskilt eftersom att jag aldrig kom riktigt in i filmen eftersom lillebror frågade om allting. Typ varför Woltz säng var röd. Det är speciellt irriterande när han får svar på frågan om han bara väntar några sekunder. Anyhow, overall var det rikigt trevligt, och som sagt var filmen fantastiskt bra. Till och med bättre än mina förväntningar, vilket inte är lätt med tanke på hur otroligt bra alla säger att den är. Det som gjorde filmen så bra var framförallt tre saker:
  1. Skådespelarna
  2. Skuggorna
  3. Musiken
Favoritperson: Vito Corleone. Det är så en riktigt maffiaboss ska vara.
Quotes: "I'm gonna make him an offer he can't refuse." och "Don't ask me about my business."


Tvåan nästa..

Kommentarer
Postat av: Stefan

Har inte orkat se på en filmen -_- ...fick inte någon större lust nu efter att du skrev att den var väldigt, Väldigt lång...

Hahaha

2008-11-30 @ 08:02:02
URL: http://stefaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0