April April!

Din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill!

Nä det kan jag inte. Jag är ganska dålig på att lura folk.. Men jag försöker ihärdigt. Get point for trying?

Själv har jag inte riktigt lyckats lura någon idag.. men jag såg ändå ett par aprilskämt i tidningen och på internet. Min favorit är SLs "Håll till höger!" Jag tyckte faktiskt att det var en ganska bra idé först, eftersom det är jättestörande när folk står på fel sida i rulltrappan, men det spårar lite mot slutet när de börjar prata om lantisar och att högtalarna ska ropa ut varningar på skånska och norrländska..

Ett annat SL-skämt är från DN, där det skrevs om VIP-kortet, som skulle ge passagerare en "bekvämare resa", dvs förtur, egna platser, uppassning, etc. Låter ganska nice faktiskt, 310kr dyrare än vanligt månadskort känns nästan värt det ^^ Lite svårt att genomföra bara ;)

Sen så finns det ju också det att EU ska ha beslutat att införa förbud mot aprilskämt i tidningar, något som låter väldigt misstänkt ett aprilskämt.. Trodde aldrig att EU skulle ha humor ^^ (Eller det kanske de inte har, de kanske är seriösa :O Men i så fall valde de en väldigt dum dag att berätta det..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0