How to: Bowl

Jag var och bowlade i lördags. Det var meningen att vi skulle fira pappas födelsedag med att överraska honom  med klättring, eftersom att det är det sista han skulle kunna tänka sig att vi skulle göra. Men det gick inte som planerat. Och vi hade fel.

För det första: Pappa kom på det. Han vägrar erkänna hur, han påstår att han bara hittade på någonting när mamma sa att vi skulle ha en 'aktivitet', men han kom på det. Jag skvallrade inte, och ingen annan heller.. Spion?

För det andra: Kl. 9 på fredagskvällen ringer de och säger att intruktörerna är sjuka, så vi kan inte klättra.. Därför letar mamma upp en bowlinghall istället, och vi åker och bowlar i Birka Bowlinghall (tror jag den hette, nånting med Birka iaf) i stan.

Och jag gjorde snyggaste spärren någonsin!
Pappa var först, sen mamma, sen Martin, sen jag, sen Tomas. När pappa spelade så flög en kägla ut och ingen tänkte särskilt mycket på det. Mamma kör, sen Martin. När det blir min tur så går det jättedåligt. Klotet rullar iväg mot rännan och jag tänker "fan också..". Men nej du! Mitt bowlingklot studsar på käglan pappa sköt ut, åker upp på banan igen och slår ner åtta käglor!

That's how you bowl. (Kan kallas fusk av vissa, dvs Martin och Tomas. Jag tycker bara det var awesome ^^)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0